Fraktvillkor

Leverans innan julafton 2024

Beställ senast den 19 december kl 11:00 för leverans innan jul.

Notera! Våra butiker håller öppet t.o.m. den 23 december. Se våra butiker här.

 

Gratis frakt


Vi täcker kostnaden för det billigaste fraktalternativet för varukorgar med ett värde av 790 SEK och uppåt. På så sätt kommer du som kund alltid att kunna välja ett gratis fraktalternativ för elcyklar, elpsarkcyklar och en stor del av det övriga sortimentet! Dessutom är det alltid gratis att hämta produkter på våra Pick-Up Points, eller vid handel i våra fysiska butiker.

Click & collect


Genom att välja "PickUp Point..." kan produkten hämtas ut gratis i butik. Så länge varan finns i lager kan den hämtas samma dag, men det kan ta lite längre tid om du har beställt en specialisering/anpassning av din produkt.

Leverans

När du beställer produkter som vi har i lager kan du normalt hämta varorna på postkontoret 1 - 4 dagar efter att vi har fått din beställning. Postkontoret meddelar dig när paketet kan hämtas. När du beställer hemleverans kommer du att kontaktas för att ordna leveranstid.

Du har två veckor på dig att hämta ditt paket på närmaste postkontor. Om du inte gör det kommer det att returneras till oss. Dessa är Postens regler. Dessutom kommer du att faktureras för fraktkostnader.

Vid förbeställning

Uppdaterad leveranstid finns på produktsidan, detta är det datum som produkten beräknas anlända till vårt lager. Din förbeställning kommer att skickas inom 24 timmar från det att lagret mottog din produkt. Det är därför detta datum plus 2 – 3 arbetsdagar med frakt som gäller för den produkt du har förbeställt. Vid förseningar kommer leveransdatumet att uppdateras på produktsidan. Det är inte möjligt att få någon produkt före det datumet, eftersom det inte finns några produkter tillgängliga. Det är dock möjligt att ändra din beställning till andra produkter, till exempel om du vill ha en produkt som finns i lager istället.

Vi påminner om att leveranstiden vid förbeställning är en uppskattning, vilket är så exakt som möjligt. Eftersom oförutsedda händelser kan inträffa under vägen kan datumet inte garanteras att det är 100% korrekt. Corona-utbrottet är ett exempel där oförutsedda externa krafter påverkade leveransen av varor till oss och som skapade förseningar för kunden utanför vår kontroll.

Fördröjning som kan inträffa strax före leveranstiden: produkterna måste gå genom tullen, det tar vanligtvis högst en dag, men kan i vissa fall ta upp till flera dagar. Detta beror på om partiet är valt för en grundlig kontroll eller inte. Detta är olyckligt för både köpare och säljare, men allt som allt bör vi vara glada över att tullen gör ett grundligt jobb för att säkra vårt land. 

Exempel: 

  • En elsparkcykel med leveranstid 25 maj har förbeställts. Då är det 25 maj som är giltigt och inga produkter finns tillgängliga före den tiden.
  • Om det finns en fråga om leveranstiden kan det enkelt kontrolleras även på produktsidan, eftersom denna uppdateras kontinuerligt och blir mer exakt alltefter vart som leveransen närmar sig.

De allra minsta försändelserna skickas per brev. Dessa kan inte spåras, men skickas hem till din brevlåda.

Vi rekommenderar att du laddar ner och använder PostNords app som är tillgänglig i Appstore och Google Play. Här kan du enkelt spåra din leverans, ändra leveransplats med mera.